Membaca Itu Mengembara. Benar, boi. Jangan dipersiakan hidup tanpa apa-apa. Membacalah. Membaca adalah satu kenderan kembara yang tidak punya had. Baca dan baca. Tahu-tahu, kau sudah tiba di dunia yang luar biasa!

Saturday, February 10, 2018

Arkitek Jalanan (Teme Abdullah)

Arkitek Jalanan (Teme Abdullah)


Arkitek Jalanan oleh Teme Abdullah

  1. Saya ingat-ingat lupa bila saya membaca buku beliau yang pertama (Pelukis Jalanan). Agaknya saya membaca "percuma" di MPH. 😅 
  2. Seperti buku pertama, buku ini juga saya berikan 5 bintang. 
  3. Banyak nasihat yang disampaikan melalui pengalaman peribadi Teme. Sangat menginspirasi. 
  4. Gaya penyampaiannya kekal sama, tidak perlu menjadi "islamik" untuk menyampaikan Islam. Orang yang benar-benar membaca pasti dapat "menangkap" apa yang mahu disampaikan. 
  5. Tidak banyak, sikit pun jadilah untuk saya buat jadi pedoman.


Info

Bintang5
ISBNISBN 9789832423430
PenerbitIman Publication
BahasaBahasa Malaysia
URLGoodreads



Nota: Sumber gambar daripada Carousell

No comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Comments

Koleksi buku peribadi. Ada yang mahu diarkibkan, dan mungkin juga ada yang mahu dijual semula. Dan juga perkongsian pandangan dan ulasan buku yang telah dibaca.
Catatan ini adalah pandangan peribadi dan tidak berbayar. Powered by Blogger.